Ekonomi

EasyJet’in stratejik değişimi kâr artışını destekliyor

CEO Johan Lundgren ve şirket yatırımcılarına göre EasyJet’in paket tatiller sunmaya ve Londra’nın Gatwick’i gibi daha iyi konumdaki havalimanlarında slot sağlamaya yönelmesinin avantajlı olduğu kanıtlandı.

Havayolunun pandemi sonrası borcunu azaltmaya ve mali durumunu canlandırmaya odaklanması, 2019’da başlatılan tatil paketi işinin başarısına önemli ölçüde katkıda bulunmasıyla olumlu bir geri dönüş gördü.

Havayolunun geçen yıl vergi öncesi kârının dörtte birinden fazlasını oluşturan tatil paketi girişimi, tüketici tercihlerinin karantinaların ardından tatillere doğru kaymasıyla gelişti. EasyJet, 2023 yılında 41 milyon £ (52 milyon $) net nakit pozisyonu bildirerek önceki net borcunu sildi.

Analistler EasyJet’in stratejik hamlelerinin farkına vardı ve Davy analisti Stephen Furlong şirketin başarısının şansa bağlı olmadığını doğruladı. İngiliz havayolu şirketi yılın ilk yarısında beklenenden daha az bir zarar öngörüyor ve güçlü bir yaz sezonuna hazırlanıyor. Havayolu şirketinin hisseleri geçtiğimiz yıl %8 oranında artarak küresel havayolu endeksinden daha iyi bir performans gösterdi ve FTSE 100’e yeniden girdi.

Sektör yüksek ücretler ve dalgalanan jet yakıtı maliyetleri gibi zorluklarla karşı karşıya kalırken, EasyJet, Wizz Air gibi rakiplerini etkileyen Boeing teslimat yavaşlaması ve Pratt & Whitney motor geri çağırmaları gibi sorunlardan kaçınmayı başardı. EasyJet’e 2017 yılında katılan Lundgren, 2028 yılına kadar koltuk başına 7-10 £ kâr hedefi koyarak 2019 rakamlarını neredeyse ikiye katladı.

Havayolunun büyümesi seyahat talebindeki artışa bağlanırken, Lundgren %8’lik bir kapasite artışının altını çizdi. Havayolunun gelir artışını ve talepteki güçlü canlanmayı vurguladı.

Mevcut başarılara rağmen, EasyJet hisseleri 2019’un başından bu yana hala %39 veya iki hak ihracı için ayarlandığında %17 düştü. Bu durum, rakibi Ryanair’deki önemli artışla tezat oluşturuyor. Ryanair CEO’su Michael O’Leary’nin yaz aylarında bilet fiyatlarının beklendiği gibi artmayacağına ilişkin son açıklamaları sektörün güvenini etkiledi ve geçen hafta EasyJet hisselerinde %4’lük bir düşüşe neden oldu.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Pilotlar sendikası BALPA’nın bu hafta bir ücret teklifini reddetmesinin ardından potansiyel aksaklıklar da ufukta görünüyor, ancak şu anda herhangi bir grev eylemi planlanmıyor. Bir EasyJet sözcüsü reddedilmeden duyduğu hayal kırıklığını dile getirdi ancak BALPA ile yapıcı diyaloğun devam ettiğini doğruladı.

Lundgren, orta vadeli hedeflere ulaşmak için havayolunun temettüsüne, filo yenileme planlarına ve tatil işine daha fazla yatırım yapmaya devam ediyor. Havayolunun yaklaşımı, sürekli büyüme ve karlılığı amaçlayan net bir stratejiyi yansıtıyor.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

babadagajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu