İzmir Büyükşehir Belediyesi’nden Hayat Kurtaran Uygulama
İzmir Büyükşehir Belediyesi Olası depremlerin zararını en aza indirmek ve afet sonrası bağlantı sorununu aşmak için Acil İzmir uygulamasının ardından “Pozisyon Al” uygulaması da hayata geçirildi. Büyükşehir Belediyesi, afet sonrası tüm telefon kullanıcılarına link göndererek vatandaşların enkaz altında kalan yerlerinin belirlenmesini hedefliyor.
İzmir Büyükşehir Belediyesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, 2020 yılında yaşanan İzmir depremi sonrası geliştirilen Acil İzmir uygulamasının ardından “Konum Al” hizmetini de hayata geçirdi. Afetlerde yaşanan bağlantı sorunlarını gidermek ve vatandaşlara en hızlı şekilde ulaşmak için geliştirilen uygulama , rahatlıkla kullanılabilir. Hayat Kurtaran Pozisyon Çalışması ile afet sonrası tüm telefon kullanıcılarına link gönderilmektedir. Bu sayede enkaz altında kalan vatandaşların yerlerinin belirlenmesi amaçlanıyor. Deprem, sel, Acil İzmir, Pozisyon Alma Hizmeti, 153 yardım sınırı gibi afetlerde İzmir Büyükşehir BelediyesiUlaşmak daha kolay hale gelir.
CEP TELEFONLARINA BİLDİRİMLER ALACAĞIZ
BU UYGULAMAYLA SAKİNLERİN YERİ BELİRLENECEK
Afet anında bağlantı ağının değerine vurgu yapan Pak, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Afet anında vatandaşımızın bize ulaşmasını sağlayacak alt yapıya sahibiz. Afet anında karşılaşacağımız tüm senaryolara sahibiz. Tüm çalışmaları bu senaryolara uyarak yaptık. yetkililer” dedi.
Afet sonrası İzmir Büyükşehir Belediyesi İtfaiye ekipleri ve itfaiyenin kurduğu gönüllü ekipler aracılığıyla vatandaşlara ulaşılacak.
SARMADAN GEÇEN KİŞİ NE YAPACAK?
Olası bir deprem, sel gibi afetlerde ulaşılamayanların belediye ekiplerine ulaşmak için 153 numaralı hududu araması gerekiyor. Şu anda aktif olan Alo 153 Vatandaş İrtibat Merkezi (HİM) hattına ek olarak, afet anında özel Alo 153 Yardım Hattı da devreye giriyor.